lauantai 21. heinäkuuta 2012

Roskisrinsessa ja Pullarosvo

Me siskon kanssa nuuskitaan multaa
 Kyllä kesänurmi kaikki talven hanget voittaa.
Paitsi silloin kun tuo sadevesi kylmän laulun soittaa.
Silloin ollaan siskon kanssa hiljaa peiton alla aivan
ulosmeno maksais ihan liian ison vaivan.
Tassut kastuu vinkueläin tarttuu turkkiin
pissata vois kotona vaan ihan vaikka lasipurkkiin.

Tänään oli aurinkoinen lämpöpäivä.
Nähtiin siskon kanssa auringosta häivä.
Juostiin ison nurmen toiseen laitaan asti
eikä tehty sitä lainkaan varovasti.
Kaivoin ison kuopan melkein kauas pinnan alle,
multa lensi aikalailla takavasemmalle.

Sitten oli aika kotiin tulla
ketku ajatus se oli silloin mulla.
Loikin salaa yläkertaan asti
kissaeläin sähis niin kamalasti.
Sanoin sille ettei ole mitää suurtaa hätää sulla
roskapöntön kaivuuretki vaan on tässä mulla.
Laitoin roskiksien sisällykset nättiin riviin kaikki
siitä olis varmaan ylpee minun oma sisko Maikki.

Silläaikaa Awa-sisko alakerrassa se keksi hauskan jutun
pullapitkon pätkän kanssa teki tempun tutun.
Hampaan taakse laittoi pullamössöherkun salaa
Mulle jättänyt ei yhdenyhtä palaa.

Arvaat varmaan tarinamme loppuvaiheen väririkkaan lopun.
Awa-siskon pullareissu saattaa tehdä
takametsän laitaan pienen pienen hopun.
Minä pieni roskisrinsessa käyn väsyneenä unimaahan
kaiken tuhman järjestelyn jälkeen anteeksi kai saanhan?
 
roskisrinsessa <3



 
 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti