tiistai 21. elokuuta 2012

Kun keljuttaa niin hampaatkin toimii paremmin


Meillä on täällä kodissa kummallisen hiljaista, koska minun mama on lakannut puhumasta. Tai oikeastaan kyllä ihan hiljaa yrittää mutta kuuluu melkein tuhinaa. Jos olen ihan lähellä niin kuulen kun se kuiskailee minulle rakkausasioita korvaan kun ei muutakaan voi. Näin se vaan alkoi tämä päivä ja mekin siskon kanssa ollaan sitten oltu melkein siivosti ja nukuttu peittojen alla. 

Löysin myös tärkeitä lehtiä ja ajattelin niistä löytyvän ratkaisun hiljaisuuden vaivaan. Mutta höpöt. Siellä oli vaan tehty tutkimuksia ja niistä johtopäätöksiä. Järsin vähän lehden kulmaa ja sekin maistui aikalailla mitäänsanomattomalta.

Minä tutustumassa Lääkärilehdistöön, pääasiassa hampailla
Joitakin aikoja sitten käytiin siskon kanssa missikilpailuissa. Minä oli ihan personal managerina ja sisko missinä. Siellä oli kaikenlaisia koiraeläimiä. Ihan pienet näytti melkein hiiriltä ja suuret oli melkein ponin kokosia.Siskon kilpailussa oli vain basenji-merkkisiä koilia. Minun mielestä Awa-sisko oli maailman kaunein, mutta tuomarin mielestä se oli ensimmäinen perintöprinsessa. Ja nyt me sitten harjotellaan kotona missikävelyä ja pyörähtelyä ja seisomista. Minäkin olen alkanut harjoittelemaan ja toisen kerran menen mittelöön mukaan. Onhan minulla ihan kauniit kajalit ja pää ja sutjakat kintut ja ehkä peppukin. Ja ei se haittaa vaikka ei voitakaan, kun näkee kaikkia rakkaita niinkun Jamil-veli, oma äiti Nova, isoisä Timon ja ehkä vielä muitakin ja toivoisin niin näkeväni oman isi-Jaron joskus. 

Tässä kuvassa  Jamil-veli halittaa minua oikein lujasti
Kun olen kasvanut kintuista ja hampaista niin minulle on kasvanut myös ihan omaa tahtoa runsaanlaisesti. Yleensä olen kyllä kiltti ja annan pusuja sinnesuntänne, mutta joskus teen niin kuin ihan itse haluan. Ja jos namia ei ole mailla eikä halmeilla näkyvissä niin mama saa ihan rauhassa houkutella esimerkiksi vaikka ulos pissille silloin kun sataa. Eihä se itsekään mene sinne eikä kissaeläimetkään. Niille hankittiin yläkerran sviittiin toinen vessa ja nyt niillä on kaksi ja minulla ja siskolla vaan ulkotoimitusmahdollisuus.. Toisena päivänä me vielä siskon kanssa mennään pissille niitten sviitin vessaan ja salaa mamalta.

Kukkahaarukka
Ja sillon kun oikein keljuttaa niin hampaatkin toimii paremmin. Yhtenä päivänä joku oli jättänyt syömistavaroita ihan niinkuin minua varten pöydälle lojumaan. Ja minä sitten paremman tekemisen puutteessa järsin kivan kukkamallin sen haaruksn varsiosan yläpäähän. 

Minun irvistysilme, läme-lotan pelotusnaama 
 Ja joskus kun sisko saa istua lähempänä mamaa minua keljuttaa ja irvistän koko maailmalle oikein reippaasti. 

Kapina-asento
Tai sitten sisko tulee samalle tuolille nukkumaan vaikka on muutakin tilaa niin alan kapinalliseksi ja näytän sen.

Kuitenkin elämä on oikeasti ihan mukavaa jos ei lueta joitakin hankalia kohtia mukaan. Rakastan kaikkia minun kodin ihmisiä ja kissaeläimiäkin vaikka ne ei sitä kyllä uskokaan. Me eletään siskon kanssa koilan elämää ja ollaan maailman parhaita voittajia vaikka mistä suunnasta kurkistelisit.

1 kommentti: