sunnuntai 8. huhtikuuta 2012

Onnellinen pääsiäiskoila

Olen tässä happy-puppy
Nyt on pääsiäinen, niin on sanottu ja erilaista on se että kotona on muitakin kuin vain kissaeläimet. Olen huomannut että ihmiset antaa joillekin päivillä erityisnimiä ja sitten syödään mämmiä ja muita herkkuruokia ja jotkut ei tee töitä paitsi mama. Se kyllä kävi työmaalla ja vingutti pilliä. Minä olen lepäillyt paljon ja harrastanut lenkkeilyä aika kaukana takametsän laidasta. Aina tulee vastaa uusia hajupitoisia ihmisiä ja niiden eläimiä. Ja maasta löydän niiden hajuja ja tunnen jo kulmakunnan kavereita ainakin hajun perusteella. Mamakin tuntee joitakin hajun perusteella, niin se kerran sano. Välillä me juostaan niinkuin hengenedestä ja se on kyllä parempaa kuin kiva. Haluan tulla isona juoksijamestarikoilaksi. Ja sitten me haistellaan paitsi mama ja joskus jutellaan toisten kanssa. Jotkut joskus alkaa puhumaan minulle vauvakielellä ja se on aika..yäk ja koska osaan käyttäytyä niin hymyilen niille minun mantelisilmillä. Meidän rotumääritelmässä sanotaan että "Raajat liikkuvat suoraan eteenpäin ripein, pitkin, väsymättömin ja vaudikkain askelin" ja niin ne kintut justiinsa tekeekin. Ehkä me tehdään kohta vielä pitkempiä matkoja ja mamakin saa kuntoutua siinä sivussa kulkemisesta. 

Tässä olen herkkuruokatauolla...huomaa hieno kuppi
Siitä pääsiäisestä vielä pitää sanoa, että sain maistaa valkosta herkkuruokaa sen jälkeen kun ihmiset oli ensin maistellu. Yleensä syön omasta rautakupista, mutta kun oli pääsiäinen niin söin herkkuruokakupista...niin ainakin luulen. Se oli hyvää ja raksupöperö ei enää oikein maistukkaan minulle. Sitä on vaan syötävä että kaikki paikat kasvaa isommiksi. Siellä meidän olemisohjeissa sanotaan myös että " Vatsaviiva kohoaa selvästi erottuvaan vyötäröön" ja minulla on kyllä sillä kohdalla kapeempi paikka kun luulen että on se vyötärö. Mamallakin on ja toisilla se on mennyt piiloon mutta kaikilla se on. 

Ennen pääsiäisenaikaa meille tuli paketti ja siinä oli tavaroita minulle. Siellä oli se pukukin joka on ihan hirveen kamala kun se viritetään minun päälle. Kyllä sillä sitten juoksee mutta en tykkää sen laitosta. Ja samassa paketissa oli kesäpaitakin ja huivi. Jos mama tilaa minulle vielä kesätyllökoilien pikinivaatteet ja aurinkolasisilmät niin otan kyllä nyyttiin tavarat ja muutan Muumitaloon pihan viereen. Kuvasta kyllä näette että ne vaateasiat ei ole minusta kivoja. Ei serkutkaan siellä pyydydtyspaikoilla laita paitoja päälle. 

Kesävaatteet ja tassukaulaliina

Ja tässä olen joutunut sen suojapuvun sisälle #"¤#%¤


Meillä on laitettu kaikenlaisia tavaroita niin etten mukamas oikein saa niitä hampaaseeni mutta se on ihan pötypuhetta. Olen jo vauva-aikoina oppinut venyttämään mahan kohalta niin pitkäksi ja ponnistelemaan kengurunjaloillani ja hyppäämään sen kivan tavaran luo jos haluan. Montakertaa riittää kun vaan venytän minun Bampinkaulaa pitkäksi. Siitä tulikin mieleen että kiltti Lotta-täti ompeli minulle ihan uuden kaulapannan ja siinä on Bampin kuva. Niin pääsiäisenä pöydällä on heiniä (joita Kalkkaros-kisu haluaa syödä ja ne on ihan kitusen näkösiä) ja kukkia ja erinäkösiä pupuja ja lintuja. Minä halusin tänään kantaa minun linnotuspesään kaksi isoa pupueläintä ja niille munan eteisen pöydästä. Ja yleensä en niitä saa mutta nyt mamaa ihan kamalasti nauratti ja se otti vaan sen munan pois kun se on pahvinen. Ne puput sain pitää melkein omina. 

Tässä kohalla havittelin sitä pahvimunaa

Ja sitten olen sen munan ja niitten pupujen kanssa minun linnotuspesässä
Iso lämmin taivaalla lämmittää erityisen paljon tänään. Minun pääsiäinen senkun vaan jatkuu ja saan olla rakkaitten ihmisystävien ja kissaeläinten kanssa turvallisesti omassa kotipesässä ja tarkemmin sanottuna nyt juuri omassa pesälinnotuksessa. Minulla on aina juhlimisen kohta silloin kun saan kiepsashtaa turvalliseen syliin vaikka Kalkkaros-kisu vaanisikin tuolinreunuksella. Se tykkää ei se muuten jaksaisi kokoajan härnätä minua ja välittää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti