maanantai 23. huhtikuuta 2012

Enkeleitten paita

 
 
 
 Minä olen vasta vähänaikaa sitten syntynyt ja
maailma on ihan ihmeellinen paikka. 
Eilen lenkkireissun loppuvaiheen eteen tuli
merkillinen haitta.
 
Oman nenän sisällä sen tunsin, lähituntumassa peltorotan peti 
mielen kovin miettiväks se laittoi melkein heti. 
Siinä oman takametsän laitamilla nukkui suuri rotta
eikä herännyt ja se on ihan totta.

Oman päiväunen jälkeen olen reipas, täynnä virtaa,
mutta rotta siellä ojan alla oli ihan hiljaa. 
Ei se herännyt ja leikkinyt
vaan unta jatkoi syvää.
Vaikka minä sille tahdoin ihan pelkkää hyvää.

Minä pieni koilalapsi istuin rotan viereen
enkä lainkaan ymmärtänyt mikä oli mennyt pieleen.
Herää heti peltorotta juostaan yhtämatkaa metsänreunaan.
Jos vaan heräät voisit juosta ensin etukeulaan
 
Ei se noussut vaikka kuinka sitä monin sanoin mukaan toivoin
Siitä kotiin kuljin mieli täynnä ihmetystä,vaivoin.
 
Maailma on aika usein ihan onnellinen pesä,
joskus suuri suru tulee viereen ihanniinkuin takatalvellinen kesä.
Tänne synnyin minä ja mun rakas Maya-sisko
ihan niinkuin kaikki muutkin peltorotta sekä sisilisko.
Joskus sitten tulee kohta
milloin matka loppuu vaikka takametsän laitaan.
Siitä hiljaa lempeästi tassutellen mennään toiseen kotiin
puettuna enkeleitten paitaan.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti